reede, 29. märts 2013

Liiklus

Õhk +32, merevesi +23, tuul 4 m/s.

Vist kõigest siinsest ebatavalisest kõige ebatavalisem on Egiptuse liiklus.
    Eriti trastiline on see Kairos, kus on kummaski suunas tihti 6 rida. Hurghadast Kairosse oli bussipilet eurodesse arvestatuna kõigest 4 EUR- 530 km eest. Niisiis, mõeldud- tehtud. Istusin moodsasse bussi ja koos lõunapeatusega 6 tunniga sile (!) kõrbe asfalttee läbitud.
    Ühest tavalisest laiast tänavast üleminek oli aga tõeline adrenaliinilaks. Emad imikutega ja muu elanikkond sukeldub autodevoolu stoilise rahuga. Kahjuks ei tulnud mulle kohe pähe koguda enda ümber veel paar tänavaületamist plaanivat kodanikku ja nendega koos minna. Valisin hõredama momendi ja läksin... Keset teed otsustasin olla hea inimene, jääda korraks seisma ja lasta kõige kiiremini minu suunas kihutav auto mööda. Selle ajaga aga jõudsid kohale kõik seni kaugemal olnud autod, kõigi kiirus vähemalt 80 km/t. Lõpuks seisin keset liiklust, mõlemalt poolt mind kõigest sentimeetri kaugusel (!) mööda kihutamas tohutu autodevool. Kui teisele poole tänavat eluga olin jõudnud, oli esimene mõte Kairost otsekohe tagasi rahulikku Hurghadasse sõita. Pärastpoole sundisin end kokku võtma ja veel ühe päeva Kairos veetma.
     Seega, üldisele tohutule kihutamisele vaatamata on autojuhtide reaktsioonid imetlusväärselt kiired. Avariisid juhtub suhteliselt vähe, enamasti siledatel sirgetel pikkadel öistel kõrbe asfaltteedel. Tavaliselt jääb juht magama. Alkoholi islamiusulised ei tarbi, küll aga narkootikume. Seda, ega muudki, liikluspolitsei ei kontrolli. Kontrollpunktid teedel on mingiks muuks otstarbeks- näit. külameeste linnadesse sõitmise takistamiseks, tagaotsitavate leidmiseks jms.
    Mootorrattaid ja jalgrattaid on vähe kasutusel. Kuna bensiinihind ja piletihind on odav, sõidab enamik inimesi bussidega- mikrobussidega, need liiguvad ülisagedaste intervallidega. Miskipärast on siin tavaks, et igal suvalisel hetkel saab bussi peatada, nii peale- kui mahatulekuks. Aga tundub sõitjaile mugav ja praktiline.
    Mootorratta seljas on tihti 3- 4 inimest, muidugi kõik kiivriteta. Mopeede pole üldse näha. Jalgrattaga enamus poisikesi (ega täiskasvanuidki), ei oskagi sõita- siin pole seda vaja, kuigi müügil jalgrattaid on, isegi odavamad kui Eestis.
    Juhilubade saamine käib läbi altkäemaksude, aga kogemused tulevad liigeldes.
    Muidugi on rikastel autod, ka autorent on olemas. Ja Hurghada liiklus on ikka väga rahulik ja hõre Kairoga võrreldes. Sõidan siin kõikjal kodunt toodud jalgrattaga ja kuna olen üks väheseid jalgrattureid, siis pälvin erilist tähelepanu ja imetlust. Et miks ma ikka tavainimese moodi mikrobussiga ei sõida, mõne km läbimine maksab siin u. 8 eurosenti.
  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar