Õhk +27, meri +24
Siinsed ilmad on igal aastal erinevad: eri aastatel on suhteliselt külm kas detsember, jaanuar või veebruar.
Praegu on soojalaine, +26...+29, kuigi loogiliselt peaks olema aasta külmim aeg. Praegu on vaatamata kenadele soojakraadidele õhus ikka tunda jahedust, mida ma nimetan Siberi hinguseks.
Sooja- ja külmalaine vahetumisel võib tulla suurem vihmasadu, isegi äike. Enamasti sajab õhtuti- öösiti. Siis valgub maanteedele teeäärset muda, teed muutuvad libedaks ja liiklusvahendid kipuvad ümber minema. Kuna vihma on (enne viimaseid aastaid) sadanud palju harvem, jääb elu seisma- lennujaamad ja maanteed on rivist väljas, osad kohalikud inimesed ei lähe õue, sest märjakssaamine tundub neile olevat midagi enneolematult ebameeldivat. Õnneks on Hurghadas vihmasadu umbes 1-2 x aastas, enamasti talvel.
Tuuline on siin mitme päeva kaupa. Seejärel pikem kergema tuule periood. Kohalikud armastavad tuult ja tõmbetuult. Sest palavust siinmail jätkub. Siis on korterites kõik uksed- aknad vastastikku lahti, samuti ka bussides- autodes- rongides. Naistel on tuules hea- pearätikud ei lase külmetuda. Kohalikud käivad siin talveti uskumatult paksudes talverõivastes.
Paljudel taimedel on talvel puhkeperiood, nagu sel fotol näha:
Palmide oksad seotakse talveks tugeva tuule kahjustuste ennetamiseks keskele kokku. Hurghadas on taimi vähe- enamasti vaid hotellide territooriumi kaunistamiseks. Tänavatel ja teede ääres ka veidi, aga iga uus kaupluseomanik kipub neid maha võtma, et tema reklaam paremini näha oleks. Siin kõrbepiirkonnas peaks iga taim eriti austatud- hoitud olema. Aga tegelikkus on pigem vastupidine: saaks aga oma ettevõtte laiendada ukse ees asuvale haljasalale ja kõnniteelegi. Rahvas miskipärast tahabki autoteedel kõndida, eks seal ole asfalt siledam. Ja nii saab tülitavaid kaupmehi ja vargapoisse vältida.
Et tolmu vähem oleks, kastetakse teid ja kõnniteid veega. Enamus Hurghada tänavaid on asfalteerimata, põhjuseks ilmselt lõppematu ehitustegevus, mis nõuab sagedasi kaevetöid tänavate all (sest kõik kommunikatsioonid on tänavate all). Tolmu tõuseb iga auto möödasõidust, sellest hoolimata tulevad kümned tühjad taksod neilt tänavatelt kliente otsima ja tuututama iga inimese juures.
Ööd on (eriti talvel) jahedad ja õhuniiskus üsna suur, korterid muutuvad rõskeks, eriti kui päike aknaist sisse ei paista. Suvel on päeval palav, öösiti on kivimajad päevase kuumuse akumuleerinud tellisseintesse, ja siis oleks omakorda parem elada hoone põhjaküljel. Või omada võimast konditsioneeri. Suure suvise elektritarbimise tõttu riigis tekivad sagedased voolukatkestused. Sel juhul tuleb päeval minna merre, öösel aga kannatada kuuma korterit. Kui elekter parajasti olemas on, eelistatakse sageli ülisuurt ventilaatorit laes.
Ka maavärinaid tuleb ette, õnneks mitte kõige tugevamaid, ent hoonetest hirmunult väljajooksmisi on olnud.
Siinsed ilmad on igal aastal erinevad: eri aastatel on suhteliselt külm kas detsember, jaanuar või veebruar.
Praegu on soojalaine, +26...+29, kuigi loogiliselt peaks olema aasta külmim aeg. Praegu on vaatamata kenadele soojakraadidele õhus ikka tunda jahedust, mida ma nimetan Siberi hinguseks.
Sooja- ja külmalaine vahetumisel võib tulla suurem vihmasadu, isegi äike. Enamasti sajab õhtuti- öösiti. Siis valgub maanteedele teeäärset muda, teed muutuvad libedaks ja liiklusvahendid kipuvad ümber minema. Kuna vihma on (enne viimaseid aastaid) sadanud palju harvem, jääb elu seisma- lennujaamad ja maanteed on rivist väljas, osad kohalikud inimesed ei lähe õue, sest märjakssaamine tundub neile olevat midagi enneolematult ebameeldivat. Õnneks on Hurghadas vihmasadu umbes 1-2 x aastas, enamasti talvel.
Tuuline on siin mitme päeva kaupa. Seejärel pikem kergema tuule periood. Kohalikud armastavad tuult ja tõmbetuult. Sest palavust siinmail jätkub. Siis on korterites kõik uksed- aknad vastastikku lahti, samuti ka bussides- autodes- rongides. Naistel on tuules hea- pearätikud ei lase külmetuda. Kohalikud käivad siin talveti uskumatult paksudes talverõivastes.
Paljudel taimedel on talvel puhkeperiood, nagu sel fotol näha:
Palmide oksad seotakse talveks tugeva tuule kahjustuste ennetamiseks keskele kokku. Hurghadas on taimi vähe- enamasti vaid hotellide territooriumi kaunistamiseks. Tänavatel ja teede ääres ka veidi, aga iga uus kaupluseomanik kipub neid maha võtma, et tema reklaam paremini näha oleks. Siin kõrbepiirkonnas peaks iga taim eriti austatud- hoitud olema. Aga tegelikkus on pigem vastupidine: saaks aga oma ettevõtte laiendada ukse ees asuvale haljasalale ja kõnniteelegi. Rahvas miskipärast tahabki autoteedel kõndida, eks seal ole asfalt siledam. Ja nii saab tülitavaid kaupmehi ja vargapoisse vältida.
Et tolmu vähem oleks, kastetakse teid ja kõnniteid veega. Enamus Hurghada tänavaid on asfalteerimata, põhjuseks ilmselt lõppematu ehitustegevus, mis nõuab sagedasi kaevetöid tänavate all (sest kõik kommunikatsioonid on tänavate all). Tolmu tõuseb iga auto möödasõidust, sellest hoolimata tulevad kümned tühjad taksod neilt tänavatelt kliente otsima ja tuututama iga inimese juures.
Ööd on (eriti talvel) jahedad ja õhuniiskus üsna suur, korterid muutuvad rõskeks, eriti kui päike aknaist sisse ei paista. Suvel on päeval palav, öösiti on kivimajad päevase kuumuse akumuleerinud tellisseintesse, ja siis oleks omakorda parem elada hoone põhjaküljel. Või omada võimast konditsioneeri. Suure suvise elektritarbimise tõttu riigis tekivad sagedased voolukatkestused. Sel juhul tuleb päeval minna merre, öösel aga kannatada kuuma korterit. Kui elekter parajasti olemas on, eelistatakse sageli ülisuurt ventilaatorit laes.
Ka maavärinaid tuleb ette, õnneks mitte kõige tugevamaid, ent hoonetest hirmunult väljajooksmisi on olnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar